2008-07-27

Go先生の妹(04)


今週、Go先生の妹はエチオピアの映画館へ行きました。
エチオピアの映画ってどんな感じでしょう…

After a busy day at work, my friends from work went to the opening of an Ethiopian movie entitled, "He Stopped Calling". Previously, someone told me to take a box of tissue with me if I ever went to watch an Ethiopian movie. However, this movie was a chick flick movie ending in a happy ending with the guy and the girl staying together. Even though the movie was in Amharic without subtitles, I was able to understand what was going to happen next.


忙しい日が終わり、友達と「He Stopped Calling – 彼からの電話が止まった」というエチオピアの映画を観にいきました。以前誰かから、エチオピアの映画を観ようと思ったらティッシュ箱を持っていけといわれてました。しかし、この映画はロマンスコメディーで、最後は男性と女性が一緒になるというハッピーエンドでした。映画はAmharic語で字幕なしでしたが、次のシーンでなにが起こるかは大体予想がつきました。

No comments:

はじめに・・・

  • 地球村のイベント案内、レッスンでは習わない文法や表現、国際ニュース、英会話講師が感じた日本と外国との違いなどを紹介するブログです。お気軽にご覧下さい。
  • This Blog is to inform you regarding upcoming events, interesting international news, and what teachers at Earth Village found interesting about Japan. Feel free to browse. Bon Appétit!